WRC: Oliver Solberg diadalmas győzelme, a Toyota pedig ünnepli a századik sikerét!


A 23 éves autóversenyző, aki a svéd zászlót képviseli, felemelő teljesítménnyel debütált az észtországi viadalon, ahol a Toyota Rally1-es autójával lépett pályára. A győzelme különösen emlékezetes, hiszen apja 2005-ös, utolsó WRC-s diadala óta közel húsz év telt el. A fiatal tehetségnek nem volt sok ideje a felkészülésre, mivel csupán néhány héttel a verseny előtt dőlt el, hogy részt vehet a megmérettetésen, és mindössze két nap állt rendelkezésükre navigátorával, hogy a pályát teszteljék. Pénteken azonnal szakaszgyőzelmet arattak, és a hétvége folyamán senki sem tudta megfékezni őket a további szakaszok során.

"Az után a sok minden után, sok évnyi próbálkozás és próbálkozás, valamint álmodozás után, Elliottal végül megcsináltuk. Szeretném megköszönni a Toyotának és a tesztcsapatnak a segítséget, hogy kényelmesen érezzem magam az autóban. Köszönöm az összes segítséget ettől a csodás, csodás csapattól. Soha nem éreztem ennél jobban magamat" - nyilatkozta lelkesen a versenygyőztes autóversenyző.

A verseny favoritjának, Ott Tanaknak nem úgy alakult a hétvégéje, ahogy sokan várták. Nem tudta kihozni a maximumot az autójából, ott, ahol a tapadás váltakozó minőségű volt. Szombat reggel lefulladt autójával és ez sokba került, de a mögüle jövő fenyegetés enyhült vasárnap, mikor csapattársa, Thierry Neuville 10 másodperces büntetést kapott rossz rajtja miatt a 18. szakaszon. A belgának így végül a harmadik hellyel kellett beérnie.

Tanak nem igazán panaszkodhat, hiszen az elért eredménye elegendő volt ahhoz, hogy a világbajnokság rangsorában megelőzze Sebastien Ogiert és Elfyn Evanst, így ő állhat az élen. Igaz, az előnye csupán egyetlen pont, ami meglehetősen csekély. Evans a hatodik helyen végzett, de legalább vigasztalhatja magát azzal, hogy a Finn Ralin nem őt terheli a murvasepregetés feladata.

Kalle Rovanpera, aki háromszor is nyert már az Észt Ralin nem tudta dobogós helyre célba vinni autóját. A negyedik helyezett lett, s Adrien Fourmaux követi őt az ötödik helyen. Bár nagyon remélte a francia, hogy a Super Sunday pontokkal és a Power Stage pontjaival előrébb ugrik, végül egy ugratót követően megsérült autója eleje, s ezzel véget értek az álmai.

Sami Pajari pénteken autójával időszakosan teljesítményvesztést élt át, de végül hetedik lett a Toyotával. Az első tizet az M-Sport három pilótája: Martins Sesks, Josh McErlean és Gregoire Munster zárja. Folytatás két hét múlva (2025. július 31. - augusztus 3.) a Finn Ralin, egy újabb murvás versenyen, ahonnan tavaly Sebastien Ogier vihette haza a győztesnek járó trófeát.

A 2025-ös Észt Rali eredményei izgalmas fordulatokat hoztak, és a versenyzők lenyűgöző teljesítményei sokáig emlékezetesek maradnak. Az autók zúgása és a nézők lelkes üdvrivalgása egyedülálló hangulatot teremtett a versenypályán. A győztes csapat bravúros taktikával és precíz vezetési képességekkel hódította meg a dobogó legfelsőbb fokát, míg a második és harmadik helyezettek is megmutatták, hogy milyen közel álltak a győzelemhez. A versenyt követően a csapatok és a pilóták egyaránt kifejezték elégedettségüket a verseny kihívásaival és a gyönyörű észt tájjal. Az idei rali újabb bizonyítéka volt annak, hogy a motorsport milyen izgalmas és dinamikus tud lenni.

1. Oliver Solberg (SWE) GR Yaris Rally1 2:36:35,1

Tanak (EST) a 2-es rajtszámmal induló i20 N Rally1-es versenyautójával 2 óra 37 perc 0,3 másodperces időt futott.

Thierry Neuville (BEL) a Hyundai i20 N Rally1 volánjánál 2:37:23,4-es időeredménnyel zárta a versenyt.

4. Kalle Rovanpera (FIN) GR Yaris Rally1 2:37:30,7

5. Adrien Fourmaux (FRA) i20 N Rally1 2:38:08,1

6. Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 2:38:18,5

Sami Pajari (FIN) a GR Yaris Rally1 volánjánál 2 óra, 39 perc és 30,7 másodperc alatt teljesítette a versenyt.

Martins Sesks (LAT) a Puma Rally1 versenyautójával 2 óra 40 perc 11,1 másodperces idővel teljesítette a távot.

Joshua McErlean (Írország) a Puma Rally1 volánjánál 2:42:04,9-es idővel zárta a versenyt.

Gregoire Munster (LUX) a Puma Rally1 volánjánál, 2 óra 42 perc és 32,6 másodperc alatt teljesítette a távot.

A világbajnokság állása az Észt Rali után:

Pilóták

Ott Tänak (EST) a Hyundai WRT színeiben 162 pontot gyűjtött össze.

Elfyn Evans (GBR) a Toyota Racing WRT színeiben 161 ponttal zárta eddigi teljesítményét.

Sebastien Ogier (FRA) a Toyota Racing WRT színeiben összesen 141 pontot gyűjtött össze.

4. Kalle Rovanpera (Finnország) – Toyota Racing WRT, 138 ponttal a zsebében.

5. Thierry Neuville (BEL) a Hyundai WRT színeiben 114 pontot gyűjtött össze.

6. Adrien Fourmaux (FRA) Hyundai WRT 71 pont

Takamoto Katsuta (JPN) a Toyota Racing WRT színeiben eddig 63 pontot gyűjtött.

8. Oliver Solberg (NOR) - Toyota Racing WRT, összegyűjtött 52 ponttal.

Sami Pajari (FIN) a Toyota Racing WRT2 színeiben eddig 38 pontot gyűjtött össze.

10. Gregoire Munster (LUX) M-Sport WRT 19 pont

Related posts