Vasúti logisztika: Debrecen a jövőt formálja – Transpack Debrecen dinamikus fejlődése új kihívásokat és lehetőségeket teremt a vasúti logisztika terén. A Transpack innovatív megoldásaival már most a jövő igényeire készül, hogy a város kiemelkedő szereplő


A BMW debreceni gyárának megnyitása előtt befejeződött a város új vasúti logisztikai terminálja, amely kulcsfontosságú lépés a térség ipari terhelésének csökkentésére. Ez a fejlesztés szorosan illeszkedik az országos vasúthálózatba, és a projekt költsége meghaladja a 12 milliárd forintot.

Debrecenben megnyitotta kapuit az újonnan kialakított vasúti terminál, amely az Észak-Nyugati Gazdasági Övezet szomszédságában helyezkedik el. A fejlesztés keretében létrejött a Macsi Ipari Parkhoz tartozó Fatér Kisállomás, továbbá egy 720 méter hosszú irodaépület is. Az épület modern tűzi víztározóval és korszerű kamerarendszerrel van ellátva, biztosítva ezzel a biztonságos és hatékony működést.

A projekt során nyolc vasúti vágányt alakítottak ki, részben párhuzamos elrendezésben. Közel 13 kilométernyi új felsővezeték-hálózat jött létre, emellett megépült egy üzemi gyalogos felüljáró, továbbá kiépült a közúti beléptető és ellenőrző rendszer is.

A terminál fejlesztése várhatóan két portáldaru rendszerbe állításával folytatódik. A projekt a Debrecen-Macs szakaszon csatlakozik az országos vasúthálózathoz, amelyet már korábban, egy 15,2 kilométeres pályaépítéssel készítettek fel az ipari létesítmények termelésével járó növekvő forgalomra. A kivitelezés célja nem kizárólag a vágányhálózat bővítése volt, hanem a térség napi logisztikai működésének fejlesztése, a megnövekedett ipari igények kiszolgálására.

A terminálhoz kapcsolódó izgalmas fejlesztések folynak: jelenleg az intermodális kamionos terminál kivitelezőjének kiválasztása zajlik, miközben számos vasúti szakasz fejlesztése is folyamatban van. A régióban összesen több mint 41 kilométer vasúti pálya modernizálása valósul meg, mindezt 118 milliárd forint keretösszegből.

Debrecenben számos új fejlesztés kerül megvalósításra, amelyek célja, hogy a város és környéke – mint egyre dinamikusabban fejlődő ipari és logisztikai központ – hosszú távon hatékonyan kezelje a növekvő áruforgalmat. Különös figyelmet fordítanak arra, hogy a vasúti logisztika előnyben részesítésével csökkentsék a közúti forgalom terheltségét, különösen olyan nagyvállalatok esetében, mint a BMW gyár, amely önállóan is több ezer jármű mozgását generálhatja naponta.

Related posts