Vasseur: A Ferrarival elérhettünk volna jobb eredményeket, de a biztonsági autó megakadályozta ezt | M4 Sport

Vannak nagy pillanatai a Ferrarinak, csak még nem folyamatosan. Frédéric Vasseur szerint egy ilyet vett el tőlük a biztonsági autó Bahreinben.
Charles Leclerc nem tudott felérni a dobogóra, míg Lewis Hamilton sikeresen felzárkózott – a Ferrari végül a negyedik és ötödik helyen zárta a vasárnapi Bahreini Nagydíjat. A csapat mindkét versenyzőjét közepes gumikon indította, így alternatív taktikát választottak a lágy gumikon rajtoló élmezőnnyel szemben. A kezdeti szakaszban akadtak problémáik, de ahogy a piros gumik elfogytak és elkezdődtek a kerékcserék, úgy a stratégiájuk végre kezdetét vette.
A többiek kiállását kihasználva párosuk rövid ideig még az első két helyen is állt, majd miután ők is friss közepes gumit kaptak, a 6-8 körös gumielőnyüket kihasználva elkezdtek felzárkózni. Charles Leclerc ezen a ponton a 3. helyen haladt, megelőzte Lando Norrist, és támadni kezdte volna George Russellt. A gumielőnyüket a 34. körben érkező biztonsági autó azonban hamar lenullázta, és mivel ekkor még sok volt hátra a versenyből, csak a kemény gumit merték feltenni, ami előtte Max Verstappennél határozottan nem működött.
Így alakult át a gumielőny gumihátránnyá: a Ferrari a kemény gumikon már nem tudta tartani a lépést a két McLarennel és George Russell-lel.
„Tedd különlegessé a kifejezésedet!” – hangsúlyozta Frédéric Vasseur, a csapat vezetője.
Bár a biztonsági autó időzítése igencsak szerencsétlenül alakult, felvetődik a kérdés: mi történt volna, ha a csapatok bátrabb döntést hoznak, és George Russellhez hasonlóan a lágy gumit választják a verseny végén? A brit pilóta autója meglepően jól teljesített ezzel a gumival. Lando Norris már a biztonsági autó fázisában is biztos volt abban, hogy a vörös oldalfalú gumik ideális választás lesz a hajrára.
Vasseur arra hívta fel a figyelmet, hogy indokolt volt a lágy gumi használatától való tartózkodásuk.
Kiemelte, hogy a közepes gumik választása mindenképpen bölcs döntésnek bizonyult. "A Mercedes egy merész taktikát választott, ami végül bevált. Mi viszont egy rugalmasabb stratégiát alkalmaztunk: ha a rajt után magas a kopás, akkor áttérhetünk a kemény gumikra, míg ha a kopás mértéke alacsony, a végén a lágy gumikat is igénybe vehetjük."
Ez a stratégia csak a biztonsági autó miatt nem működött igazán. "Ha tartottuk volna az erős tempónkat, és kiegyensúlyozottak maradtunk volna akkor, elnyújthattuk volna az etapot, és aztán felrakhattuk volna a lágyat. A gond az, hogy a biztonsági autó huszonnégy-huszonkét körrel a vége előtt jött, és igazán bátor döntés lett volna felrakni a lágyat. Mivel a közepesen kezdtünk, két választásunk volt: a lágy vagy a kemény."
A Ferrari versenyének tanulsága Vasseur véleménye szerint az, hogy az autójuk időnként még mindig képes kiemelkedő teljesítményre. Fontos lenne, hogy ezt a formát stabilan megőrizzék a jövőben.
Nyilvánvaló, hogy a McLaren előnyben van a versenytársakkal szemben. Bizonyos körülmények között – mint például a második etapon – mi is ott vagyunk a közelükben, de ha az összképet nézzük, általában két-három tizedmásodperc a lemaradásunk. Ez néha kisebb, máskor viszont kissé nagyobb lehet. Jelenleg a Mercedesszel és a Red Bull-lal küzdünk. A Red Bull most mögöttünk végzett, de a helyzet pályától függően folyamatosan változik – mondta el a Ferrari helyzetét illetően.