Nézzük meg közelebbről Magyarország egyik legkedvezőbb árú új autóját: érdemes-e a maximális extrákkal felszerelve választani a Kia Picantót? - Pénzcentrum

Alaposan leteszteltük Magyarország egyik legkedvezőbb árú új autóját, a Kia Picantót, konkrétan egy olyan változatát, amely tele van extrákkal, és árban inkább a Dacia Duster szintjén mozog. A Picanto esete jól tükrözi, hogyan csökkenti a miniautók vonzerejét a folyamatosan növekvő kötelező extrák és a szigorodó környezetvédelmi előírások: a szinte teljesen felszerelt tesztautónkat már 8 millió forint körüli összegért kínálják, amiért már SUV-kat is lehet választani. Pedig a kisautó gazdaságos üzemeltetése mellett a városi közlekedés és a parkolás is lényegesen egyszerűbb vele, két személynek bőségesen elegendő helyet biztosít, és akár egy kisgyerekkel is könnyedén használható.
Volt egy időszak, amikor még 5 millió forint alatt beszerezhető volt, de manapság a Kia Picanto továbbra is Magyarország egyik legkedvezőbb árú új autója. Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások és a növekvő kötelező EU-s extrák miatt azonban ez az autó egyfajta kihaló fajtává válik.
Kedves olvasó, kapaszkodjon meg, mert elérkeztünk 2025-be, ahol a helyzet igencsak érdekes fordulatot vett! A városi közlekedésre és parkolásra ideális, gazdaságosan üzemeltethető miniautók ára annyira elszállt, hogy a hétköznapi vásárlók már inkább egy belépő szintű SUV-t fontolgatnak. Az autóipar nem éppen jótékonysági intézmény, hanem üzleti vállalkozás, ahol a gyártók a profitra hajtanak, és nem áll szándékukban veszteséggel kiárusítani a benzines minik kínálatát. Igen, a kisautók ára olyan magasságokba jutott, hogy a vásárlók egyre inkább a nagyobb, de drágább modellek felé fordulnak.
A Kia a vérzivatar közepette is kitart a Picantó mellett, amelynek most már a harmadik generációja debütál, ráadásul a ráncfelvarrott változat formájában. Ez a modell a márka jellegzetes dizájnjegyeit hordozza magán, így az összkép igazán figyelemfelkeltő. Alig három méteres hosszúságával tökéletes választás a városi közlekedéshez, és a 1 tonna alatti súlya lehetővé teszi, hogy a kisebb motorok könnyedén megbirkózzanak vele. Az autó elején a modern EV-k és a Sorento által ihletett szögletes fényszórócsíkok találhatók, míg a két fényszórót egy elegáns LED-csík köti össze, amely még inkább kiemeli a Picantó dinamizmusát. A hátsó rész sem marad adós a dizájnfrissítéssel: itt is megjelenik egy vonzó fénycsík a két lámpatest között, a lökhárító pedig agresszívabb megjelenést kapott, szélesebb formával és egy diffúzorral, amely bár inkább esztétikai szerepet játszik, mégis fokozza az autó sportos karakterét.
A csomagtér kapacitása 255 liter, ami elegendő egy átlagos bevásárlás számára, ráadásul a hátizsákom is elfér benne. Ha szükséges, a hátsó ülések ledöntésével akár 1000 literes térfogatot is nyerhetünk, de az ülésekre is pakolhatunk, hiszen felnőttek ritkán utaznak hátul. Hiába tűnik meglepőnek, az alig 3 méter hosszú autóban a hátsó hely viszonylag szűkös. A jármű inkább két felnőtt kényelmes utazására van optimalizálva.
A Picanto kétféle szívóbenzin motorral kapható, az alap egyliters, háromhengeres 63 lóerős, és 200 ezer forintos felárért pedig kérhető bele a 79 lóerős, 1,2 literes változat, ami már 4 hengeres. Utóbbi volt a tesztautónkban is, és egy ekkora kocsihoz bőven elegendő, még autópályán is tempósan lehetett vele közlekedni.
A tesztautónkban egy 5 fokozatú robotizált váltó is helyet kapott, de a 300 ezer forintos felárat bátran elfelejtheted, mert pontosan olyan csalódást okoz, mint az összes korábbi robotváltós autó, amit eddig kipróbáltam. Ha túlságosan rálépsz a gázpedálra induláskor, a motor harsányan bőg, mintha versenypályán lenne, viszont ha óvatosabban kezdesz, akkor erőtlenül, vontatottan mozdul el. Ráadásul többször is bizonytalankodott, amikor az adott helyzetben váltani kellett volna, ami nem éppen a legjobb élmény egy autóban.
A tesztautó fogyasztása a vegyes használat során, amely magában foglalja az M0-ás körgyűrűt, a főutat és a városi forgalmat, 5-5,5 liter között alakult. Érdemes megjegyezni, hogy ha egy kis figyelmet fordítunk a vezetési stílusra, a városi közlekedésben akár 5 liter alá is lecsökkenthetjük a fogyasztást. Azonban autópályán már hajlamos 7 liter körüli értékekre ugrani. Ha lehetőségem lenne választani, mindenképpen egy manuális váltós verziót preferálnék, hiszen azzal jelentősen javíthatnánk a hatékonyságon.
A GT Line felszereltségű tesztautónk lenyűgöző zöld prémium fényezése mellett lehetőség van a stílusos műbőr ülések extraként való megvásárlására is. Ez a különleges belső szín kizárólag ebben a csomagban érhető el, és az ára 350 ezer forint. Ráadásul az autóban szinte minden elérhető extra megtalálható volt, kivéve a napfénytetőt.
A fedélzeti rendszert és az általános hangulatot a múlt heti Stoni tesztelése után olyan érzésekkel tudnám összehasonlítani, mintha egy régi ismerőst látnék megújulva: hiába kapott frissítést, a Picanto alapjai mégiscsak 2017-ből származnak. Ennek azért vannak előnyös vonásai, például a fizikai gombok a klímavezérléshez és az ülésfűtéshez, amelyek megkönnyítik az irányítást. Ugyanakkor az Android Auto és az Apple CarPlay csak vezetékkel működik, de talán ezt a kis kompromisszumot el lehet viselni. Összességében minden funkció szépen végzi a dolgát, bár a sebességhatár-figyelmeztető pittyegése itt is zavaró lehet, mint a legtöbb új autóban. Szerencsére ezt könnyedén ki lehet kapcsolni.
A Kia Picanto alapára 5 999 000 forint, ez a gyengébbik motorral van szerelve, ha az 1,2-esre vágyunk, akkor ki kell csengetni a 200 ezer forintos felárat.
GT Line tesztautónk majdnem minden földi jóval felszerelve több mint 8 100 000 forintba kerül - azért ez már vaskos!
Talán a legizgalmasabb választás a Platinum csomag, amely 1,2-es motorral és manuális váltóval érhető el, mindez pedig 6,7 millió forintból kihozható. Ha szeretnénk az indukciós telefontöltővel felszerelt infotainment rendszert, az plusz 350 ezer forintot jelent. Továbbá, ha a holttérfigyelő és a ráfutásérzékelő funkciókat is igénybe vennénk, akkor további 250 ezer forintot kell rááldoznunk. Érdemes megemlíteni, hogy ezt az autót akár hitelből is könnyedén megvásárolhatjuk; a Pénzcentrum kalkulátora szerint 6,7 millió forintot már 142 026 forintos havi törlesztővel felvehetünk 5 éves futamidőre, a THM pedig 10,84%. További részletek és ajánlatok elérhetők a kalkulátorban!
Ha a hasonló méretű autók piacát nézzük, Magyarország legkedvezőbb árú új autója, a kifutó Mitsubishi Space Star, még mindig 4,4 millió forinttól elérhető. Azonban, ha egy kicsit feldobjuk extrákkal, az ára 6 millió forint fölé kúszik – ám ebben az esetben a Picanto már jóval modernebb benyomást kelt. A Hyundai i10 esetében a belépőár 6 049 000 forint, míg a Dacia Sandero 5 849 000 forinttól vásárolható meg.
Ha figyelembe vesszük, hogy kedvezményekkel együtt már 6,4 millió forintért egy új Suzuki Swift is elérhető, vagy hogy a nagyobb Fiat Panda akciós áron, 5 259 000 forinttól beszerezhető az importőr weboldala szerint, akkor a korábban említett miniautók vonzereje hirtelen csökken. Itt lép be a cikk elején említett kényszerhelyzet: a praktikus miniautók nem tudnak ennél alacsonyabb áron versenyezni.
Sőt, a szinte fullextrás Picanto tesztautónk árából már egy alapáras Vitara is kijönne (8 140 000 forintba kerül), sőt, egy jobban felextrázott Dacia Dustert is lehetne vásárolni ennyi pénzért, aminek most az alapára 7 299 000 forint. Sőt, az új Renault Captur is 7 799 000 forintos alapárú, azaz még lehetne bele plusz felszereltséget vásárolni a GT Line Picanto árából.