SZOLJON - Vakító ködlámpa: a jászkunsági sofőrök között igazi káosz alakult ki a reggeli köd leple alatt.


A szerda reggeli tejfehér köd sok autóst felzaklatott, és heves viták robbantak ki a ködlámpák helyes használatáról. A beszélgetések középpontjában természetesen a ködlámpák alkalmazása, vagy éppen ellenkezőleg, azok mellőzése állt. Rossz látási viszonyok között kiemelten fontos, hogy ne csupán mi lássunk, hanem mások is észrevegyenek minket az utakon. De vajon milyen irányelvek mentén érdemes közlekednünk? A KRESZ szabályai világosan megfogalmazzák a teendőinket, és itt az ideje, hogy ezeket figyelembe vegyük.

Szerda reggel Szolnok és környéke sűrű ködbe burkolózott, ami nemcsak a tájat, hanem a közlekedést is jelentősen megnehezítette. A ködben való autózás még a legtapasztaltabb sofőrök számára is komoly kihívást jelentett. Ennek következtében a ködlámpák helyes használata ismét éles vitákat generált a közösségi média platformokon, ahol a sofőrök hevesen megosztották véleményüket. A diskurzus középpontjában az állt, hogy mikor, hol és hogyan célszerű használni ezeket a lámpákat. Egy konkrét eset kapcsán valaki azt jelezte, hogy egy másik autós a hátsó ködlámpájával elvakította őt, ami veszélyessé tette a közlekedést. A hozzászólók többsége egyetértett abban, hogy hasonló szituációkban ők is tapasztalták, hogy az érintett sofőrök inkább az autó lassítására és az indexelésre összpontosítanak, a ködlámpa kikapcsolására viszont nem figyelnek. A diskurzus folytatódik, és a sofőrök továbbra is próbálják megtalálni a közlekedés ezen sajátos aspektusának helyes megoldását.

Kérdéseinket Vadas Attilához, a Sprint Autósiskola vezetőjéhez intéztük, hogy tisztábban láthassuk a ködlámpák használatával kapcsolatos szabályokat. Emellett várjuk a rendőrség hivatalos állásfoglalását is, különösen arra vonatkozóan, hogy milyen körülmények között és milyen mértékben vonhatók felelősségre az autósok a ködlámpák helytelen használata miatt.

- Jelenleg úgy tanítjuk, hogy a ködlámpát akkor kell használni, lakott területen belül és kívül is, amikor a látási viszonyok indokolják. Értelemszerűen ez egy szubjektív dolog. Én úgy gondolom, hogy inkább legyen felkapcsolva a ködlámpa, mint ne. Én is szoktam olvasni a közösségi médiában a felháborodott sofőröket, akik méltatlankodnak a ködlámpa használatán. Tény, zavaró lehet a szembejövő sofőrnek, hiszen egy erősebb fényt bocsát ki, de legalább hamarabb észrevehető a gépjármű - ecsetelte a szakember.

Az első ködlámpa általában alacsonyabban helyezkedik el, a hátsó pedig erőteljesebb fénnyel világít. Ami azonban jó hír, hogy a legtöbb autóban már külön is lehet ezeket kapcsolni. A hátsó ködzárófény esetében azt javasolják a hozzáértők, hogy a sorban az utolsó autós használja. Azaz ha mögöttünk jön valaki, akkor mi lekapcsolhatjuk a ködzárót.

Related posts