Nem csupán az E.coli botrány árnyékolja be a McDonald's hírnevét: egy újabb problémával kell szembenézniük, ezúttal a kávéfogyasztók elégedettsége került veszélybe. - Pénzcentrum
A McDonald's újabb nehézséggel néz szembe: a McCafé eszpresszógépei problémát okoznak az Egyesült Államokban található éttermekben. A biztonsági intézkedések érdekében ideiglenesen leállított gépek miatt sok helyszínen nem elérhetők az eszpresszó alapú italok, ami újabb csapást jelent a nemrégiben E. coli járvánnyal is megküzdő gyorsétteremláncnak - derítette ki a CNN.
A Melitta által készített, 3 000 dolláros eszpresszógépek körüli biztonsági aggályok miatt a McDonald's ideiglenesen leállította e berendezések használatát több amerikai éttermében. A konkrét részletek egyelőre nem állnak rendelkezésre, de a gyártó már aktívan vizsgálja a helyzetet.
"Az érintett vásárlók számára az ideiglenes használat szüneteltetését javasoltuk" - nyilatkozta a Melitta szóvivője a lapnak, majd hozzátette,
Célunk, hogy feltérképezzük a probléma gyökerét, és kidolgozzunk egy olyan helyreállítási stratégiát, amely segíti a továbblépést.
Az üzemzavar miatt a vásárlók sajnos nem tudják megrendelni a közkedvelt italokat, mint például a macchiato vagy az americano. Azonban a hagyományos főzött kávé, legyen szó jeges vagy forró változatról, még mindig elérhető az éttermek kínálatában.
A probléma széleskörűségét jól szemlélteti, hogy a CNN által véletlenszerűen kiválasztott városokban – mint Atlantában, Dallasban, Pittsburghben, New Yorkban és a floridai Tampában – a McDonald's alkalmazásán keresztül nem volt elérhető az eszpresszó alapú olasz ételek rendelése.
A kávé kulcsszerepet tölt be a McDonald's világában, hiszen naponta körülbelül 8 millió csésze melegíti fel az emberek szívét. A lánc legújabb vállalkozása, a CosMc's, már a különleges kávéélményekre összpontosít, és izgalmas új ízekkel várja a kávérajongókat.
Chris Kempczinski, a McDonald's vezérigazgatója, korábban kiemelte a kávé szerepének jelentőségét a vállalat stratégiájában. Elmondása szerint: "Célunk az volt, hogy felfedezzük azokat a lehetőségeket, amelyek révén részt vehetünk vonzó és gyorsan fejlődő piacokon... ezért a hangsúlyunk a prémium italok, különösen a kávé irányába terelődött."
Az eszpresszógépek problémája különösen kedvezőtlen időpontban jelentkezett, hiszen a vállalat éppen egy nemrégiben lezajlott E. coli járvány következményeivel küzd, amely jelentősen befolyásolta az eladásokat és a vásárlói forgalmat. A McDonald's a múlt héten bejelentette, hogy 100 millió dollárt szán marketingre és a legnagyobb mértékben érintett franchise-ok támogatására, hogy enyhítse a járvány által okozott veszteségeket.