Örömmel értesítünk mindenkit, hogy megérkezett a várva várt hír! Zöld lámpát kapott a szekszárdi elkerülő út építése, ami új lehetőségeket nyit meg a város közlekedésében.
Új impulzusokat nyert Szekszárd egyik leglényegesebb közlekedési projektje. Az Építési és Közlekedési Minisztérium hivatalos nyilatkozata alapján a kormány extra forrásokkal segíti elő a szekszárdi elkerülő út második és harmadik ütemének előkészítését. E döntés értelmében a projekt teljes körű előkészítése – a tanulmánytervek kidolgozásától kezdve a környezeti hatásvizsgálatok elvégzésén át az engedélyek beszerzéséig – mostantól elindulhat.
A Magyar Közlöny legfrissebb számában, a 1368/2025. (X. 14.) kormányhatározat szerint, a szekszárdi elkerülő út mellett a Gubacsi vasúti híd és Békéscsaba közlekedési fejlesztései is kiemelt támogatásban részesültek - számolt be róla a vg.hu. A tervezett beruházások az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásainak felhasználásával valósulnak meg, és a szükséges hazai társfinanszírozás már biztosítva van. A kormányhatározat célja, hogy elősegítse a projekt előrehaladását, ezért 2026-ra 170,5 millió, míg 2027-re 31 millió forint többletforrást irányoz elő.
A minisztérium közleménye szerint a kormány célja, hogy a stratégiai közlekedési beruházások gyorsabban és kiszámíthatóbban valósuljanak meg. A szekszárdi elkerülő út fejlesztése ebbe a sorba illeszkedik: a város közlekedési terheit enyhíti, javítja a forgalombiztonságot, és elősegíti a régió gazdasági fejlődését.
A szekszárdi elkerülő út három ütemben épül
Az Építési és Közlekedési Minisztériumban levő tervek szerint az új elkerülő út három ütemben valósul meg. Az első szakasz már előrehaladott tervezési fázisban van: a Keselyűsi útról indulva a tejipari üzem térségétől az OBI körforgalomig tart, és egy vasúti felüljárót, valamint egy patakhidat is magában foglal. A költsége mintegy 16 milliárd forintra tehető, és az előzetes közbeszerzési eljárás előkészítése is megkezdődött.
A második és harmadik szakasz a város keleti részén folytatódik, irányát a Szőlőhegy felé veszi, majd összekapcsolódik a Decs és Őcsény felé vezető úthálózattal. Ezzel az új nyomvonal közvetlen összeköttetést biztosít az M6-os autópályával, és jelentős szerepet fog betölteni az M9-es gyorsforgalmi út fejlesztési terveiben is.
Lázár János kifejtette, hogy a beruházás költségeit az állam állja.
Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, januárban tett szekszárdi látogatásán kiemelte, hogy az elkerülő út építése állami támogatásból fog megvalósulni, így a város költségvetését nem érinti. Kifejtette, hogy a projekt célja egy körülbelül tíz kilométer hosszú útvonal létrehozása, amely az 56-os főút új nyomvonalaként fogja tehermentesíteni a város központját.





