A Fidesz megszavazta a kampányfinanszírozás korlátlan lehetőségét.

Noha a kormányzati képviselők folyamatosan ígérgették, hogy a választások előtti évben nem módosítanak a választási szabályozáson, kedden a parlament kétharmados többsége sürgősségi eljárás keretében támogatta a KDNP képviselőinek javaslatát, amely lényegében megszünteti a pártok kampánykiadásainak felső határát.
A korábbi előírások értelmében egy képviselőjelölt a választási kampány során legfeljebb 5 millió forintot költhetett kampánytevékenységére. Most azonban a KDNP javaslata ezt a korlátot eltörölné, hivatkozva arra, hogy „a modern kampánytevékenységek egyre inkább a digitális és online platformokra helyeződnek, ahol a nemzeti szabályozás hatálya nem érvényesül”. Érdemes megjegyezni, hogy a szabályok eddig sem igazán működtek, hiszen például a Megafon több százmillió forintot költött a Fidesz üzeneteinek hirdetésére a Facebookon. Orbán Viktor, még e körülmények között is, úgy érezte, hogy lemaradtak az online térben, ezért megalapították a Harcosok Klubját.
Az Állami Számvevőszék 2022-es jelentése már rávilágított arra, hogy a közösségi média platformjain megjelenő politikai hirdetés jellegű tartalmak nem klasszikus értelemben vett politikai reklámok, azonban ezek is kampánytevékenységnek számítanak, mivel képesek befolyásolni a választók döntéseit. Ennek fényében az 5 milliós keret alkalmazása a közösségi médiás tartalmakra is indokolt lenne. Most viszont ezt a szabályozást eltörölték. Bár eddig sem volt jellemző, hogy valaki komolyan betartotta volna ezeket a limiteket, a szabályozás eltüntetése lehetővé teszi, hogy a túlköltekezést ezentúl ne lehessen számon kérni. A legfrissebb törvénymódosítás arra utalhat, hogy a Fidesz még intenzívebb kampányfinanszírozásra készül.
A Political Capital legfrissebb elemzése alapján a május 18. és június 7. közötti időszakban a magyarországi politikai szereplők összesen 195 millió forintot fordítottak politikai, választási és társadalmi témájú hirdetésekre a Facebookon és Instagramon. Érdekes módon ennek a költésnek a 82 százalékát kormányközeli szereplők állták. Az elemzésből kiderül, hogy a kormányzati irányítás alatt álló média eddig 328 millió forintot költött hirdetésekre, míg a kormányzati proxyszervezetek 255 milliót, a Fidesz pártszervezetei és politikai képviselői 240 milliót, a különböző kormányzati szervek pedig 122 millió forintot invesztáltak.