Feltárultak Magyarország legveszélyesebb utcái | Demokrata

A KSH azt közölte pénteken az MTI-vel, hogy a felületen elérhető szűrők lehetővé teszik az adatok egyéni igények szerinti csoportosítását a baleset éve, a sérülés súlyossága (könnyű, súlyos vagy halálos kimenetelű), valamint az okozó jármű típusa (személygépkocsi, motorkerékpár) szerint.
A felhasználók igényeik szerint célzott kutatásokat és alaposabb elemzéseket folytathatnak, miközben felfedezhetik az adatok térbeli és időbeli összefüggéseit. Az interaktív vizualizáció, amely a hagyományos táblázatos megjelenítéssel szemben áll, sokkal átláthatóbb és könnyebben érthető módon kínál betekintést az adatok világába – emelték ki a szakértők.
Bejelentették, hogy az Európai Unió (EU) 2011-ben elfogadott második Fehér Könyvének hosszú távú közlekedésbiztonsági célja a Vision Zero. Ennek a kezdeményezésnek a középpontjában az áll, hogy a közúti balesetek következtében bekövetkező halálesetek és súlyos sérülések számát 2050-re gyakorlatilag nullára csökkentsék az EU területén.
Az uniós és a magyar célkitűzés, a "Mindenkit hazavárnak" program, egyaránt hangsúlyozza a kérdéskört elemző szakstatisztika jelentőségét - emelték ki.
A Központi Statisztikai Hivatal célja, hogy a publikált statisztikai adatok ne csak hitelesek és megbízhatóak legyenek, hanem a szélesebb közönség számára is könnyen érthetők és elérhetők. Ezzel biztosítják, hogy a különböző felhasználói csoportok számára hasznos információk álljanak rendelkezésre.
A személysérüléses közúti közlekedési baleseti adatok vizualizációja segítségével a közlekedésbiztonsági szakemberek, a szakpolitikusok és az újságírók mellett a nagyközönség is könnyedén tájékozódhat a témában - közölték.