Érkezik egy újabb, kilencmilliárd forintos támogatási lehetőség a vállalkozások számára!
Jövő februárban elindul a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” című program, amelynek keretösszege kilencmilliárd forint. A kezdeményezés célja, hogy a vállalkozások digitális jelenlétet építsenek ki, lehetőséget teremtve ezzel új értékesítési csatornák megnyitására és új vásárlók elérésére. Ezt a nyilatkozatot tette a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára keddi budapesti sajtótájékoztatóján.
Szabados Richárd tájékoztatása szerint a Demján Sándor-program célja, hogy támogassa azokat a vállalkozásokat, amelyeknek hiányzik vagy inaktív a weboldaluk és közösségi média jelenlétük. A program keretében a résztvevő cégek lehetőséget kapnak arra, hogy két évre szóló szerződéseket kössenek különböző hír- és távközlési szolgáltatókkal. Ez magában foglalja a vállalati weboldal vagy közösségi média platform létrehozását, tárhelyszolgáltatást, valamint céges e-mail fiókok létrehozását is.
A jelentés rávilágít arra, hogy míg az Európai Unió területén a tíz vagy annál több munkavállalót foglalkoztató cégek 78%-ának van saját honlapja, és a közösségi média jelenlétét tekintve ez az arány 60%-ra rúg, addig Magyarországon ezek a számok 66%-ra és 43%-ra csökkentek. Az elektronikus kereskedelem határokon átnyúló aspektusait nézve megfigyelhető, hogy hazánkban csupán a vállalkozások 3%-a használ ilyen platformokat, míg az EU-ban ez az arány már meghaladja az 5%-ot.
A három mérőszám alapján az államtitkár megjegyezte, Magyarországon van igény arra, hogy a cégek az online térben is jelen legyenek, ahol újabb vevőket tudnak szerezni maguknak és így javíthatják a termelékenységüket.
Szabados Richárd bejelentette, hogy várhatóan 2025 január végéig kiválasztják azokat a szolgáltatókat, akik a vállalkozások digitalizációját támogatják. Ezen időszak alatt előregisztrációs lehetőséget is kínálnak, amely révén a cégek jelezhetik, hogy honlapjuk nem működik vagy inaktív. Ezáltal potenciálisan bekerülhetnek a kedvezményezettek körébe. A pályázati folyamat aktív regisztrációja pedig várhatóan 2025. február 3-án veszi kezdetét.
Szabados Richárd hangsúlyozta, hogy a digitális jelenlét elengedhetetlen, és az automatizálás a versenyképesség egyik kulcsfontosságú tényezője. E megfontolások alapján alakították ki ezt az új programot, amely remek kiegészítése a Demján Sándor-program keretein belül korábban elindított kezdeményezéseknek. Példaként említette, hogy november 1-jétől a Széchenyi-kártya-program beruházási hiteleinek kamata 3,5 százalékra csökkent, továbbá a múlt héten elindították a százmilliárd forintos keretösszegű tőkefinanszírozási programot is.
A kedden nyilvánosságra hozott program mögött az NGM áll, míg a megvalósítást a Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. végzi. Ezt Szentgyörgyi Balázs, a társaság ügyvezetője osztotta meg a távirati iroda tudósítása alapján.
A programra olyan szolgáltatók pályázhatnak, akik az elektronikus hírközlés, honlapkészítés és üzemeltetés, vállalati infokommunikáció, valamint webfejlesztés és közösségi média területén tevékenykednek. Az érintett cégeknek és konzorciumaiknak többek között az alábbiaknak kell megfelelniük: minimum két lezárt üzleti év, éves nettó árbevétel legalább húszmillió forint, valamint legalább 25 igazolható vállalati vagy szervezeti ügyfél. A jelentkezési időszak 2023. december 11. és 2025. január 10. között zajlik, a pályázati információk pedig a palyazat.neum.hu weboldalon érhetők el.
A tájékoztató szerint a pályázat célja a hazai tulajdonú mikro- és kisvállalkozások online jelenlétének erősítése weboldal, közösségimédia-felületek létrehozásával és tartalomgyártással. A támogatás módja: a pályázat útján igényelhető, pénzforgalommal nem járó, forintban kifejezett utalvány (voucher), amely professzionális honlapkészítő ügynökségek, infokommunikációs, informatikai cégek szolgáltatásaira vehető igénybe.