Fedezd fel a gasztronómia új dimenzióját! A Time Out Market mostantól Budapestre is megérkezik, és olyan ízekkel és élményekkel vár, amilyeneket eddig még sosem tapasztaltál. Ne hagyd ki ezt az egyedülálló lehetőséget!
Ne hagyd figyelmen kívül ezt a fontos határidőt, különben a pénztárcád bánhatja! Mindössze két hét áll rendelkezésedre, hogy lépj.
Minőségi falatok és pezsgő közösségi élet - ezt nyújtja a Lisszaboni Time Out Market, ami 2025 második felében Magyarországra is megérkezik majd. Ennek apropóján ellátogattunk Portugáliába és leteszteltük, milyen élmény várható a Budapesti Corvin Palace-ban.
A lisszaboni Time Out Market volt az első és egyben legnagyobb helyszín, ahol a gasztronómia és a kultúra találkozik. Ez a portugál gasztropiac nem csupán éttermek sokaságát kínálja, hanem izgalmas kulturális programokkal, pezsgő bulikkal és interaktív főzőworkshopokkal is várja a látogatókat, így valódi élményparadicsommá válik a hatalmas tér.
A Time Out brand koncepciója 1968-ban indult Londonban, majd 2007-ben született meg az első olyan magazin, ami segített az embereknek felfedezni a város legjobb programjait. Mára több mint 58 ország 328 városának kulináris és kulturalis eseményeit vonultatja fel, így segítve a lakóknak és a turistáknak valóban kihasználni városuk legjavát.
A Time Out története
2011-ben a Time Out Group alapítói úgy döntöttek, hogy eladják a Time Out London felét. Az új tulajdonosok látványos lépéseket tettek, amelyek keretében az online jelenlétet is kiemelték, így 2012-ben mobilalkalmazásokat is fejlesztettek. Ennek a folyamatnak a következményeként 2014-re megfogalmazódott a TimeOut Market ötlete, amely szoros összhangban állt a magazin szellemiségével. Ez a különleges élelmiszer- és kulturális piac egyedülálló módon, szigorú szerkesztői válogatás alapján működik, garantálva ezzel a minőséget. A csapat merész döntést hozott, amikor átalakította Lisszabon egyik legszebb és legrégibb piaccsarnokát, a Mercado de Ribeirát. Itt a város legjobb séfjei, italai és ételei kaptak helyet egy fedél alatt. Az egykor elhanyagolt épület gyorsan népszerű célponttá vált, ahol a helyiek és a turisták egyaránt felfedezhetik a kulináris élvezetek széles spektrumát.
Lisszabon turizmusa az utóbbi években lenyűgöző fejlődésen ment keresztül, ami a Time Out Market vibráló atmoszférájában is jól tükröződik. 2014-es megnyitása óta ez a gasztropiac folyamatosan növekvő népszerűségnek örvend: 2019-ben már több mint 4,1 millió látogató élvezte a helyi ízeket. A hatalmas csarnokban 24 különböző étterem és kioszk, 6 bár, valamint 7 üzlet várja a vendégeket. Azok, akik nemcsak az étkezésre vágynak, hanem szeretnének maguk is belekóstolni a főzés rejtelmeibe, részt vehetnek a Time Out Academia főzőworkshopjain. Ha pedig a fiatalos szórakozásra vágyik valaki, a felső emeleten egy 900 férőhelyes klub biztosítja a bulizás lehetőségét.
"Fedezd fel a Timeout-élmény varázsát: minden, amit tudni érdemes!"
A Time Out Marketbe való bekerülés igazi elismerést jelent a gasztronómiai világban. Azok, akik szeretnének ott helyet kapni, már előzetesen egy sikeres és a kritikusok, valamint a vendégek által is magasan értékelt étteremmel és ételsorral kell, hogy rendelkezzenek. A gasztropiac ezen a helyszínen különös figyelmet fordít arra, hogy a hagyományos ízek mellett ázsiai, fúziós és streetfood jellegű éttermek is bemutatkozhassanak. A vendéglátóhelyek 1-2 évente váltják egymást, így folyamatosan frissítve a kínálatot, és ha egy-egy egység nem teljesít az elvárásoknak megfelelően, nem haboznak megválni tőle.
A piaccsarnok közepén hosszú asztalok és magas bárszékek várják a vendégeket, akik így egy nagy közösségként élvezhetik a kulináris élményt. Bár mi offszezonban voltunk ott, még így is állandó volt a nyüzsgés - el se tudjuk képzelni, milyen lehet itt nyáron. A látogatók kora délutántól késő estig gyakorlatilag folyamatosan hömpölyögtek, még este kilenckor is vibráló éjszakai élet jellemezte a teret. A Time Out Marketen kizárólag kártyával lehet fizetni, azoknak pedig, akik csak ennének egy jót, házhoz szállítást is vállalnak.
A legnagyobb kihívást számunkra az étkezések kiválasztása jelentette, hiszen minden étterem ínycsiklandó fogásokkal csábított minket. A döntésképtelen vendégek számára remek megoldás volt, hogy bizonyos ételeket kihelyeztek a pultra, így egyértelműen látható volt, mit kapunk a pénzünkért. Érdekes módon, még a nagy forgalom ellenére is csupán maximum 10 percet kellett várnunk minden egyes rendelésre, ami igazán figyelemre méltó.
Time Out Market a világ körül
A Time Out Market Lisszabon mellett New Yorkban, Bostonban, Montrealban, Chicagóban, Dubajban, Fokvárosban, Portóban és Barcelonában is megtalálható, és folyamatosan terjeszkedik. A közeljövőben nemcsak Budapest csatlakozik a brandhez, hanem Oszaka, Bahrein, Vancouver, Abu-Dzabi, Rijád, sőt a nem messze lévő Prága is hamarosan megnyitja piacát. Bár a brand egységes, a piac arculatát kicsit mindig az adott városhoz igazítják.
A gasztropiac izgalmas új helyszínnel bővül hazánkban, hiszen 2025 tavaszán a Blaha Lujza téri, nemrégiben felújított Corvin Palace első emeletén nyitja meg kapuit. A 2500 négyzetméteres belső tér és a 775 négyzetméteres tetőterasz igazi gasztronómiai paradicsomként szolgál majd, több mint 14 étterem, négy bár, egy rendezvényterem és körülbelül 800 kényelmes ülőhely várja a látogatókat. Az éttermekben díjnyertes séfek, helyi kedvencek és ígéretes új tehetségek kínálják specialitásaikat, míg a koktélrajongók számos mixológus kreatív italai közül választhatnak. Az itt eltöltött idő biztosan felejthetetlen élményekkel gazdagítja a pesti gasztronómák körét, és izgatottan várjuk, hogy a lisszaboni élményeink után milyen újdonságokat tartogat számunkra ez a sokszínű gasztropiac.