Egy baszk konzorcium tulajdonába kerül a Talgo egyharmada, amelyet a NER nem tudott birtokba venni - G7 - Gazdasági történetek világos nyelven.

Egy baszk szereplőkből álló konzorcium vásárolja meg a gyorsvonatok gyártásában évtizedes tapasztalatokkal rendelkező spanyol Talgo részvényeinek 29,7 százalékát, amit a vállalat mostani legnagyobb tulajdonosa, a Pegaso Transportation International ad el. A konzorcium egyik szereplője az acélipari érdekeltségekkel is rendelkező Clerbil.
Felülnézetből nézve az európai vasúti járműgyártás folyamata folyamatos konszolidáción megy keresztül, mivel a szektor egyre bonyolultabbá és tőkeigényesebbé válik. A Talgo működését döntően a rendelkezésre álló kapacitások korlátozottsága nehezítette, amelynek orvoslását a vállalat és a spanyol kormány a megfelelő szakmai befektetők bevonásában látta.
Alulnézet: a Ganz-Mavag Europe Zrt. is bejelentkezett a Talgo részvényeiért tavaly áprilisban, ám az állami hitellel megtámogatott magyar tulajdonszerzést megakadályozta a spanyol kormány. A felvásárlás a Vodafone megszerzéséhez hasonló konstrukcióban történt volna, a 240 milliárd forintos üzlet lehetett volna a NER legnagyobb külföldi cégvásárlása.
Tágabb kontextus: többen is érdeklődtek a Talgo iránt az elmúlt hónapokban. Tavaly nyáron a Škoda Transportation Group merült fel potenciális felvásárlóként, ám a cseh befektető érdemi pénzügyi ajánlat helyett - ami lényegében a Ganz-Mavag-gal szembeni ellenajánlat lett volna - végül az üzleti együttműködést szorgalmazta.