Az egyik vezető légitársaság fontos döntést hozott: a jövőben bizonyos dolgokat nem engedélyez a fedélzetén.


A legnagyobb légitársaságok folyamatosan újítanak, hogy az utasok számára még kellemesebbé tegyék az utazási élményt. Most a Lufthansa lépett színre egy meglepő bejelentéssel, amely várhatóan sok utast meglep majd.

A 168.hu korábban már beszámolt arról, hogy 2025-től jelentős változások várhatóak a repülni vágyók számára. A fapados légitársaságok mellett most a Lufthansa is bejelentette, hogy bizonyos termékeket a jövőben nem lehet majd megvásárolni a fedélzeten. Az oe24.at híre alapján az Economx is foglalkozott a témával.

A Lufthansa hivatalosan is bejelentette, hogy gazdasági okokból teljesen megszünteti a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain. Ennek értelmében a jövőben nem lehet majd parfümöt, cigarettát vagy napszemüveget vásárolni a repülőgépeken. A döntést a csökkenő kereslettel és a növekvő beszerzési költségekkel indokolták.

A fedélzeti vásárlás lehetősége egyes légitársaságoknál már korábban megszűnt, mostantól pedig a Lufthansa teljes flottájára kiterjed ez a változás. A rövid távú járatokon már egy ideje nem volt lehetőség az ilyen típusú vásárlásokra, de a utasok továbbra is hozzáférhetnek a kívánt termékekhez online boltjukban és a repülőtér üzleteiben. Ezzel szemben a Tuifly és a Condor még mindig kínálják a fedélzeti értékesítést. A Tuifly a hosszú távú turista járatok iránti erős keresletre hivatkozik, míg a Condor is jó eladási számokról számolt be, így egyikük sem tervezi a fedélzeti árusítás leállítását.

A Lufthansa a vásárlási lehetőségek visszavonása mellett arra összpontosít, hogy a fedélzeti élményt jelentősen javítsa: szélesítik az ételek és italok választékát, és mesterséges intelligenciát alkalmaznak az ellátás optimalizálására. Egy új nyomkövető rendszer segítségével folyamatosan figyelni fogják, hogy az utasok mennyit fogyasztanak az ételekből, így még pontosabb rálátást nyernek az igényekre. Míg a Lufthansa az optimalizálásra törekszik, más légitársaságok kreatív megoldásokkal keresik a módját, hogy megnyerjék hűséges utasaikat. A British Airways példáját követve a Ryanair is átalakítja hűségprogramját, hogy a jövedelmezőbb ügyfelekre összpontosítson.

A 168.hu korábban beszámolt arról, hogy a Ryanair célja a repülési folyamatok papírmentesítése. Jelenleg az utasok még kérhetnek beszállókártyát, vagy kinyomtathatják azt a repülőtéren, ha esetleg nem töltötték le digitális formában, vagy nincs náluk az applikáció. Ennek a szolgáltatásnak a díja jelenleg 55 euró. Azonban a jövőben, májustól kezdődően, ez a lehetőség már nem lesz elérhető, és az utasoknak kizárólag digitális formában kell bemutatniuk a beszállókártyáikat. Michael O'Leary, a cég igazgatója, úgy véli, hogy a digitalizáció révén az utazások sokkal zökkenőmentesebbek lesznek.

"Lépésről lépésre eltüntetjük a check-in pultokat, akárcsak a poggyászpultokat, amelyeket már korszerűsítettünk. Minden folyamat digitális úton, az alkalmazásunkon keresztül fog zajlani."

- mondta.

Korábban Michael O'Leary azt nyilatkozta, hogy a cég kidolgozott azokra az esetekre is eljárásokat, ha az utas telefonja lemerülne vagy elveszne. Elmondta, hogy ilyenkor az utas neve és az útlevele alapján el tudják végezni a beszállítást, mivel visszakereshetőek az információk.

Related posts