Az Ügyfélkapu+-nál késlekedés tapasztalható az e-mailes azonosítás során.
Bár a keddi napra ígérték, hogy lesz lehetőség erre, jelenleg mégsem áll rendelkezésre ilyen opció.
Mint tudvalevő, január 16-tól az Ügyfélkapu használata már nem csupán a hagyományos felhasználónév és jelszó kombinációjával lehetséges. A belépéshez további hitelesítési lépések szükségesek. Az egyik lehetőség a kormány által kifejlesztett Digitális Állampolgárság alkalmazás, amelyről korábban részletesen beszámoltunk. A másik alternatíva az Ügyfélkapu+ elnevezésű azonosítási mód, amely a kétfaktoros azonosításra való áttérést jelenti. Ez annyit tesz, hogy a megszokott felhasználónév és jelszó mellett egy pluszkód megadására is szükség lesz a belépéshez.
A kétfaktoros azonosításhoz elengedhetetlen egy hitelesítő alkalmazás, azonban december elején a fejlesztésekért felelős állami Idomsoft Zrt. bejelentette, hogy hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzést indít a hitelesítő kódok e-mailben történő kiküldésére is. Az ígéret szerint 2025. január 14-től az Ügyfélkapu+-azonosítás nem csupán okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások révén valósulhat meg, hanem e-mailben küldött visszaigazoló kóddal is. Ezt a tájékoztatást kapták azok, akik még nem állították be az új azonosítási lehetőséget.
Kedden délelőtt viszont teljesen hiányzott a lehetőség erre, mivel az Ügyfélkapu+ regisztrációs felülete továbbra is csupán az autentikátor használatát ajánlotta, és e-mailes kódkérésre nem volt mód.
A 24.hu híradása szerint egy olvasó, aki éppen regisztrációval próbálkozott, azt az információt kapta az ügyintézőtől, hogy bár a mai naptól elérhetővé vált ez a lehetőség, mégis kérjük szíves türelmét a funkció tényleges aktiválásával kapcsolatban.
Az Idomsoft Zrt. egyelőre nem reagált a lap kérdéseire.