Az ötvenes éveiben járó Bridget Jones egy fiatal huszonéves sráccal él át szenvedélyes pillanatokat, avagy kedvenc szinglink utolsó alkalommal rabolja el a szívünket. | szmo.hu

A negyedik Bridget Jones-film, a Bolondulásig, garantáltan sokakat meglep és felkavar, így érdemes felkészülni arra, hogy a nevetés és a meghatódás határvonalán egyensúlyozva, könnyek nélkül nehezen ússzuk meg a megtekintést.
Egy majdnem 30 éves történet ért most véget, legalábbis a nagyvásznon. Elméletileg... Bridget Jonest ugyanis 1996-ban ismerhette meg először a regényolvasó közönség, hiszen ebben az évben jelent meg a Büszkeség és balítélet-rajongó Helen Fielding Bridget Jones naplója című kötete, amelyben egy harmincas brit szingli nő londoni magánéleti kalandjairól lehetett olvasni naplóbejegyzések formájában. A könyv gyorsan bestseller lett, így nem csoda, hogy a filmesek is lecsaptak a sztorira, és röpke öt évvel később, 2001-ben már be is mutatták az azonos című filmet, nem meglepő módon szintén óriási sikerrel: 25 millió dolláros költségeinek több mint tízszeresét, 281 milliót hozott a világ mozijaiból.
A Sharon Maguire által rendezett film megtekintése után a kritikusok hirtelen elhallgattak, hiszen Renée Zellweger olyan tökéletesen életre keltette Bridget Jonest, hogy szinte eggyé vált a karakterével. Tündéri és hiteles alakítása nemcsak a közönséget, hanem az Amerikai Filmakadémiát is lenyűgözte, amiért 2002-ben Oscar-díjra jelölték a legjobb női főszereplő kategóriájában.
Csak rövid idő telt el, és máris megérkezett a következő rész, a Bridget Jones: Mindjárt megőrülök!, amely 2004-ben debütált a mozikban Beeban Kidron rendezésében. Ez a folytatás is hatalmas sikert aratott, hiszen 265,1 millió dolláros bevételt hozott, azonban a kritikusok és a nézők véleménye már nem volt olyan kedvező. Nem meglepő módon sokan csalódtak a film minőségében. A legújabb, negyedik epizódot nézve egyértelműen kijelenthető, hogy a Mindjárt megőrülök! továbbra is a franchise leggyengébb része, de ne siessünk ennyire az összegzéssel!
A harmadik epizódra hosszú várakozás után került sor: 2016-ban debütált a Bridget Jones babát várt című film, amely egyben Renée Zellweger színészi pályájának visszatérését is jelentette, hiszen előtte több mint hat évig nem láthattuk őt a vásznon, jó időre visszavonult a reflektorfényből. Az új történet azonban nem okozott csalódást; Sharon Maguire ismét a rendezői székbe ült, és bár ez a rész hozta a legkevesebb bevételt a sorozatban, a 211,9 millió dolláros összeg még így is figyelemre méltó, különösen, hogy a gyártási költsége csupán 35 millió dollár volt.
Újabb kilenc év telt el, mire az alkotók úgy döntöttek, hogy végleg pontot tesznek Bridget történetének végére. A magyar verzió, Bolondulásig alcímmel ellátott film nyitó jelenete sokakban szomorúságot ébreszthet, hiszen az újabb magánéleti bonyodalmak közepette Mark már négy éve eltávozott közülünk, életét egy szudáni misszió során vesztette el. Bridget ezúttal egyedülálló anyaként próbálja helytállni, fiával, Billyvel (Casper Knopf), akinek születését a harmadik részben kísérhettük figyelemmel, és kislányával, Mabellel (Mila Jankovic) együtt éli mindennapjait.
Az immár ötven körüli hősnőnk Mark halála után magába zuhant, otthagyta a tévés produceri állását, és nem is pasizik, csak a gyerekei nevelésére összpontosít. A hosszú gyászidőszaknak azonban véget kell vetni, Bridget ezért újra beleveti magát az életbe: visszaszerzi a melóját, bébiszittert (Nico Parker) fogad a srácai mellé, és elkezd randizgatni is, méghozzá egy nála jóval fiatalabb, 29 éves fiúval, Roxsterrel (Leo Woodallt pl. A Fehér Lótusz 2. évadából és az Egy nap című sorozatból lehet ismerős), aki a nagy korkülönbség ellenére látszólag odavan Bridgetért. Ugyanakkor felbukkan gyermekei új tanára, a szociálisan kissé merev és materialista Mr. Wallaker (Chiwetel Ejiofor) is, aki szintén megbolygatja Bridget mindennapjait.
A Bolondulásignak van egyfajta osztálytalálkozós jellege, sokat játszik a nosztalgiára, ami nem is véletlen, hiszen elvileg egy lezárást láthatunk. Visszatér szinte mindenki az előző részekből több-kevesebb időre, így Bridget baráti triója, Shazzer (Sally Phillips), Tom (James Callis) és Jude (Shirley Henderson), a szülei, Pamela (Gemma Jones) és Colin (Jim Broadbent), a közeli munkatársai, Miranda (Sarah Solemani) és Richard (Neil Pearson), a nőgyógyásza, Dr. Rawlings (Emma Thompson), nem utolsósorban pedig az örök csábító Daniel Cleaver (Hugh Grant). Ez az all-star banda - kiegészülve az új karakterekkel - már kapásból mosolyra késztetheti a rajongókat, és itt jegyezzük meg: érdemes a Bolondulásig előtt újranézni az első három részt, úgy még meghatóbb lesz ismét, immár idősebb kivitelben együtt látni ezt a szép nagy családot.
A negyedik Bridget Jones-filmet ezúttal egy férfi rendező, Michael Morris jegyzi, aki eddig számos sikeres sorozatot irányított, mint például a Testvérek, a Kártyavár, a 13 okom volt, a For All Mankind és a Better Call Saul. Morris első egész estés filmje 2022-ben debütált, amely a figyelemre méltó, Oscar-jelölt To Leslie című független dráma volt.
Ez azonban javára válik a filmnek, ami valóban tartogat néhány kellemesen könnyes pillanatot, Renée Zellwegernek pedig ez a szerep minden bizonnyal már beszivárgott a legapróbb pórusaiba is, csípőből hozza ugyanis a középkorú Jonest annak minden rigolyájával, bájával, szerencsétlenkedésével és szerethetőségével.
A Bolondulásig tehát mindent egybevetve egy szép és megható lezárása Bridget Jones magánéleti kalandjainak, amely tán humorban kevésbé erős, mint a franchise csúcsát jelentő első, valamint a szintén jól sikerült harmadik rész, de szertelensége, bölcsessége és érzelmes pillanatai érdemessé teszik arra, hogy a "szingliszéria" teljes jogú és szerethető tagja legyen. Köszönjük, Bridget, hogy annyiszor hülyét csináltál magadból, mi így szeretünk.