A Flórián téri felüljáró állapota sajnos a vártnál is kedvezőtlenebb, ami miatt a felújítási munkálatok elhúzódnak. Ezzel kapcsolatban megszólalt a BKK szóvivője is.


Az északi híd felújítását kizárólag a déli híd befejezése után tervezik megkezdeni.

A Flórián téri felüljáró felújítása sajnos hosszabb időt vesz igénybe, mint ahogy azt előzetesen tervezték. A szakértők első becsléseihez képest a szerkezet állapota lényegesen rosszabbnak bizonyult - számolt be róla a Magyar Hang.

Kovács Bendegúz, a BKK szóvivője is megerősítette az információkat, és elmondta: az ütemezetten elvégzett bontási és marási munkák során - amikor eltávolították a pályaburkolatot és a szórt szigetelést - láthatókká váltak a vasbeton pályalemez, illetve a kéregbeton addig ismeretlen hibái. A károsodás mértékét és kiterjedését a felújításon dolgozó tervezők és mérnökök mintavételezéssel és műszeres mérésekkel vizsgálták, különös figyelmet fordítva az esetleges sószennyezettségre. A független vizsgálat eredménye azt állapította meg, hogy a déli híd pályalemezén jelentős, csak a bontási munkálatok során láthatóvá váló károsodások vannak.

Az új szigetelés megfelelő kialakítását a vártnál rosszabb állapotok nehezítik, ezért olyan javításokra is szükség lesz, amelyek befolyásolják a kivitelezés költségigényét, ütemezését, és elvégzésük nélkül a pályalemez tovább károsodna.

Kovács Bendegúz elmondása szerint a szakértők az egyik legbiztonságosabb és legoptimálisabb műszaki megoldást választották a déli felüljáró hosszú távú, biztonságos használhatósága érdekében. A kivitelező már megkezdte a pályalemez konzolos részeinek felújítását, mivel ezek elengedhetetlenek a híd stabil működéséhez. A feltárt problémák orvoslása jelentős többletmunkát igényel, így a déli híd részműszaki átadás-átvétele várhatóan novemberre tolódik, noha eredetileg szeptemberre tervezték azt.

Ez azt is jelenti, hogy a felújítás csak akkor léphet előre, amikor a déli hídon ismét a megszokott forgalmi rend szerint haladhat a járművek Pest irányába. Ezt követően lehet majd lezárni az északi hidat. A déli híd felújításához hasonlóan, az északi híd esetében is a bontás és a pályalemez részletes átvizsgálása lesz az első lépés. A kivitelezők várakozásai szerint az északi híd bontása során hasonló problémák merülhetnek fel, mint amikkel a délinél találkoztak. Ennek ismeretében tudják majd felmérni, hogy mekkora költségek és plusz munkaidő merülhet fel a teljes felújítás során.

Related posts