A Tisza oktatási szakértői szerint elengedhetetlen a bizalmatlanság megszüntetése. A sikeres együttműködés kulcsa a nyitott kommunikáció és a kölcsönös tisztelet. Csak így érhetjük el, hogy a tanulási környezet támogató és inspiráló legyen minden résztvev

A Tisza konferenciáján az ebédszünet elteltével az oktatási kerekasztal-beszélgetés vette kezdetét, amely során...
Részt vettek a Tisza oktatási munkacsoportjának tagjai. A beszélgetést Bódis Kriszta irányította.
Trembeczki nézőpontja szerint az oktatás legfőbb problémája a bizalom hiánya. Úgy véli, hogy ez a jelenség hozzájárul a rendkívül centralizált fenntartói struktúrához, mivel a hatalom nem bízik a pedagógusokban, és a fenntartó képviselőiben sem, míg a szülők bizalmatlansága is az egész rendszerre kiterjed. Középen pedig ott áll a gyermek, aki jogosan kérdezi: ha a felnőttek nem képesek megbízni egymásban, akkor ő kiben bízhat? Ezen kívül megemlítette, hogy a bizalomhiány következményeként született meg a szűk kerettanterv is.
Jakab kiemelte, hogy az oktatás nem csupán tudás átadását jelenti, hanem egy folyamatosan zajló társadalmi átalakulás kulcsfontosságú része. Ezt a szempontot elengedhetetlen figyelembe venni egy politikai jövőkép megfogalmazásakor. A jól megtervezett és hatékony oktatási rendszer alapjaiban határozza meg a társadalom szerkezetét, gazdasági versenyképességét és fejlődési lehetőségeit. A 21. század új kihívásaihoz alkalmazkodva olyan egyéneket kell nevelnünk, akik képesek aktívan részt venni ebben a folyamatosan változó világban – tette hozzá.
Bódis hangsúlyozta, hogy az oktatásban az együttműködés kulcsfontosságú tényező, amelynek alapját a szülő-gyermek-pedagógus hármas kapcsolat képezi. E mellett kiemelte, hogy a pedagógusok autonómiájának visszaállítása is elengedhetetlen. Trembeczki ehhez hozzátette, hogy hazánkban hiányzik az átfogó oktatásvezetés, ami miatt az óvodák, az általános iskolák és a középiskolák között nem alakul ki megfelelő összhang és kooperáció. Ezt a helyzetet szintén a rendszer működését hátráltató problémák között említette.
Bódis Kriszta hangsúlyozta, hogy a Tisza oktatáspolitikájának középpontjában az áll, hogy az egyéni fejlődési irányokat kell ösztönözni. Ez az elv nem csupán hazai, hanem globálisan is elterjedt a jóléti államok oktatási rendszerében, és lényege, hogy minden gyermekben rejlő tehetséget a saját, egyéni útján segítenek kibontakoztatni. A cél, hogy a gyerekek sajátos képességeik és érdeklődési körük szerint találják meg a számukra legmegfelelőbb fejlődési lehetőségeket.
A moderátor egy ponton arra kérte a résztvevőket, hogy sorolják fel, a kormányra kerülést követő 100-200 napban mely intézkedéseket kellene végrehajtani az oktatás megreformálása érdekében.