A Suzuki ambiciózus tervekkel vág neki ennek az országnak, ahol jelentős növekedésre számítanak.

A japán autógyártó célja, hogy 2030-ra harmadával növelje eladásait, és jelentős befektetéseket hajtson végre Indiában.
A japán kisautó-gyártó, a Suzuki Motor bejelentette, hogy öt éven belül világszerte 4,2 millió jármű eladását tűzte ki célul - ami közel egyharmados növekedést jelent -, és bővülésének nagy része fő piacára, Indiára összpontosul - jelenti a Reuters.
A vállalat előrejelzése szerint az eladások 60%-a Indiában fog realizálódni. Emellett megemlítette, hogy a világ legnagyobb népességű országa a tervezett 2 billió jen (kb. 13 milliárd dollár) befektetésének szintén 60%-át fogja megkapni a 2030-as pénzügyi év végéig.
A Suzuki célja, hogy növelje indiai gyártókapacitását, ezzel válaszolva a növekvő helyi keresletre. Ezzel párhuzamosan India szerepét is kívánja megerősíteni, mint a kulcsfontosságú központot az afrikai és közel-keleti piacokra irányuló exporttevékenysége számára.
"India a Suzuki legfontosabb piaca, ahol a legtöbb erőfeszítést tesszük" - mondta Toshihiro Suzuki elnök egy tokiói stratégiai tájékoztatón.
Az autógyártó az 1980-as évek eleje óta jelentős befektetéseket eszközölt Indiában, és a többségi japán tulajdonban lévő Maruti Suzuki jelenleg körülbelül negyven százalékos részesedéssel bír az ország autópiacán.
A vállalat bejelentette, hogy 2030-ig négy új elektromos jármű modellt kíván bemutatni Indiában, ami jelentős csökkentést jelent a korábban kitűzött hat modelles tervhez viszonyítva.
A Suzuki azt is bejelentette, hogy legalább 10 százalékos működési nyereségarányt céloz meg 2030-ra, ami növekedést jelent a legutóbbi pénzügyi évben elért 9,2 százalékhoz képest. A saját tőkére vetített megtérülési rátát 15 százalék fölé kívánja emelni, ami korábban 12,6 százalék volt. Ezenkívül a vállalat célja, hogy a 2030-as pénzügyi évre 8 billió jen bevételt érjen el, ami 49 százalékos növekedést jelent.