A testmozgás jelentősége cukorbetegségben

Testedző a diabétesz. Hogyan kezdjen sportolni, ha cukorbeteg?

Endokrinológiai fogalmak Ez a weboldal sütiket cookie használ a látogatói élmény javítása érdekében, releváns hirdetések jelenítése, küldése miatt és az oldal forgalmának elemzése céljából.

testedző a diabétesz

A sütik az Ön böngészojében tárolódnak, segítségükkel tudunk személyre szabott szolgáltatásokat nyújtani. A sütik beállítását Ön bármikor módosíthatja.

testedző a diabétesz

Ha már kialakult a cukorbetegség, a mozgás akár önmagában is képes normalizálni a vércukorértékeket, de segítségével csökkenthető a szükséges gyógyszerek mennyisége is. A rendszeres testedzést soha nem késő elkezdeni.

testedző a diabétesz

Testedző a diabétesz rendszeres mozgás javítja a vércukorszintet, ami nagyon kedvező, de kezdetben kellemetlen tüneteket — vércukorszint ingadozást, a mozgás után vércukorszint csökkenést - is okozhat. Annak érdekében, hogy ezt elkerüljük, a beállított gyógyszeres kezelést módosítani szükséges.

Cukorbetegség a családban - Diabétesz Világnap

A mozgás megkezdése előtt tehát elsőként konzultáljon kezelőorvosával, aki a vércukorszint stabilan tartásához táplálkozási tanácsokkal is ellátja, így nyugodtan sportolhat akkor is, ha cukorbetegségben szenved. Teljes körű kivizsgálás A betegek terhelhetősége a korábbi életmódjuk, életkoruk, egyéb betegségeik, a cukorbetegség esetleges szövődményeinek függvényében változhat. A biztonságos sportoláshoz szükség van egy általános kivizsgálásra, amely után személyre szabott mozgásprogramot tudunk összeállítani, személyi edzővel, szükség szerint gyógytornásszal együttműködve.

testedző a diabétesz

Kezdje sétával! Pancsó Gergelya Budai Endokrinközpont személyi edzője szerint a legfontosabb a fokozatos terhelés. Erre a legkézenfekvőbb eszköz a séta, amihez az időjárásnak megfelelő öltözéken és testedző a diabétesz kényelmes cipőn kívül nincs másra szükség.

Milyen egészségi előnyei vannak a testmozgásnak 1-es típusú cukorbetegségben? Szakirodalmi áttekintés Nyomtatás A fizikai aktivitás csökkenti a koszorúér-betegség, a stroke, az osteoporosis, valamint a vastagbél- és emlőrák előfordulásának esélyét az általános populációban, és kedvezően befolyásolja az elhízás, az arthrosis, a derékfájás és a klinikai depresszió kockázatát is. Véletlen besorolásos, kontrollos vizsgálatok igazolják, hogy 2-es típusú diabéteszben megfelelő diétával párosítva a testmozgás késlelteti a csökkent glükóztolerancia cukorbetegségbe való progresszióját.

Az inaktív életet élők már a hétköznapi szokásaik megváltoztatásával is hozzászoktathatják a szervezetüket egy kis mozgáshoz, ha a lift helyett például lépcsőn közlekednek. A cél, hogy a terhelést folyamatosan növeljük, míg elérjük a heti alkalommal, percen keresztül végzett mozgást.

Cukorebetegség típusai: 1-es típusú diabétesz: Ennek hátterében legtöbbször az áll, hogy a szervezet védekező immunrendszere idegenként ismeri fel a saját sejtek egy részét. Autoimmun gyulladás következtében elpusztulnak a hasnyálmirigy inzulint termelő béta-sejtjei. Ez a diabétesz bármely életkorban előfordulhat, de leggyakrabban gyermek és fiatal felnőttkorban jelentkezik.